Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Biskupiej
ogłasza nabór pracownika
- na stanowisko – ASYSTENTA RODZINY
I. Wymagania niezbędne
a/ pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych w formie złożonego oświadczenia,
b/ nieposzlakowana opinia,
c/ posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku
II. Niezbędne wykształcenie
- wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
-wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną
i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony przez Ministra właściwego do spraw rodziny
i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
-średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
-nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
-wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika
z tytułu egzekucyjnego;
-nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
III. Wymagania dodatkowe
- znajomość przepisów ustawy o pomocy społecznej, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy
o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej,
- znajomość obsługi komputera i programów biurowych
- znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,
- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
- umiejętność współpracy w zespole,
- odporność na sytuacje stresowe,
-cechy osobowości: komunikatywność, sumienność, odpowiedzialność, szacunek do drugiego człowieka,
-samodzielność, zaangażowanie, dyspozycyjność,
-mile widziane prawo jazdy kat. B i własny samochód do dyspozycji,
IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku.
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji
z pracownikiem socjalnym;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności
prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
- opracowanie we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie
prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci
i rodzin;
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
-współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami
pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną;
- realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4.11.2016r. o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za
życiem”.
V. Przy wykonywaniu zadań asystent rodziny jest zobowiązany:
- kierować się zasadami etyki zawodowej,
- kierować się zasadą dobra osób i rodzin, którym służy, poszanowania ich godności i prawa tych osób do samostanowienia,
- przeciwdziałać praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osobę, rodzinę lub grupę,
- udzielać osobom zgłaszającym się pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy,
- zachować w tajemnicy informacje uzyskane w toku czynności zawodowych, także po ustaniu zatrudnienia, chyba że działa to przeciwko dobru osoby lub rodziny,
- podnosić swoje kwalifikacje zawodowe poprzez udział w szkoleniach i samokształceniu.
VI. Informacje o warunkach pracy na stanowisku.
a/ Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę
b/ umowa zlecenie ,
c/ zadaniowy czas pracy,
d/ z wykorzystaniem urządzeń i narzędzi teleinformatycznych,
e/Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
f/ Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodzinny objętej asystą innych
funkcji: pedagoga, psychologa, kuratora sądowego, nauczyciela, wychowawcy.
VII. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w GOPS.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku wynosi 6 %
VIII. Wymagane dokumenty
1. list motywacyjny,
2. CV,
3. kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie,
4. kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
5. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku pracownika socjalnego,
6. oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
8. kopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
9. podpisana klauzula RODO (druk w zał. naboru),
10. kopia dokumentu potwierdzającego orzeczony stopień niepełnosprawności, w przypadku składania aplikacji przez osobę niepełnosprawną,
Wymagane dokumenty aplikacyjne można składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Biskupiej lub przesłać pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Topolowa 2, 88-133 Dąbrowa Biskupia, z dopiskiem "Nabór na stanowisko – Asystent rodziny " w terminie do 16.02.2024r. do godz. 12.00
Za datę złożenia oferty uważa się datę i godz. wpływu do GOPS.
Aplikacje, które wpłyną do GOPS po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
O spełnieniu wymogów formalnych i zakwalifikowaniu się do dalszego etapu postępowania kandydaci będą informowani telefonicznie. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Biskupiej. Nabór na wolne stanowisko może być unieważniony bez podania przyczyn unieważnienia.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV powinny być opatrzone klauzulą : "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych
w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procedury naboru, zgodnie
z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady /UE/2016/679 z 27.04.2016r. w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE /RODO/ "
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Dąbrowie Biskupiej
/-/ Ewelina Słupczewska
Dąbrowa Biskupia, dnia 31.01.2024r.